DrankenBoutique.nl gebruikt cookies om het bezoek en winkelen bij DrankenBoutique.nl nog makkelijker en persoonlijker te maken. Door gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord.
Akkoord Privacy beleid

Winkel

HET ONSTAAN VAN DE WINKEL

Op 17 mei 1999 openen mijn ouders, de heer R. Kalika en mevrouw N. Kalika-Bachoe, de deuren van Slijterij HILO. Er zijn veel theorieën over de naam HILO, maar de enige echte is dat het staat voor High Quality, Low Prices. Echter was Slijterij HILO de handelsnaam, maar stond de winkel geregistreerd als Slijterij Shara bij de Kamer van Koophandel.
 
Het klantenbestand van Slijterij HILO bestond toen uit vele relaties uit de buurt, maar ook uit heel veel horecazaken waar er dagelijks aan werd geleverd.
 
In december 2004 besloten mijn ouders zich te storten op een hele andere segment in een andere branche. Omdat ik sinds het begin heb meegewerkt aan de zaak, besluiten ze de dagelijkse leiding aan mij over te dragen
 
Ik zit op dat moment nog op school en combineer mijn dagelijkse taken met school. Nadat ik mijn diploma heb behaald aan Zadkine als ICT Beheerder Niveau 4, krijg ik een baan aangeboden bij Zadkine. Omdat er personeel in de zaak is, besluit ik om deze baan op parttime-basis aan te nemen, zodat ik dit kan combineren met de zaak.
 
Hoewel ik bij Zadkine heel veel heb geleerd en in een leuke team heb gewerkt, merk ik dat ik mijn creativiteit er niet in kwijt kan. In 2012 begint Zadkine met een reorganisatie en is dit de kans voor mij om Zadkine te verlaten en mij volledig te storten op de zaak.
 
Omdat Slijterij HILO een reguliere slijterij is, begin ik me steeds meer te oriënteren op het luxe segment. Begin 2012 ontstaat het idee om online te opereren onder de naam DrankenBoutique.nl. Eind 2012 wordt de zaak volledig verbouwd en krijgt het een luxe uitstraling. Hierbij wijzig ik ook de naam van Slijterij HILO naar DrankenBoutique HILO. Dit is een combinatie van de naam die we online gebruiken, maar ook een gedeelte van de oude naam.
 
In 2014 probeer ik het luxe segment te optimaliseren, maar kom ik er eigenlijk achter dat ik ruimte tekort kom om dit te presenteren. Hier ontstaat het idee om een luxe ruimte te maken, waar alle luxe dranken in gepresenteerd kunnen worden, maar ook voor proeverijen en dergelijke. Dit wordt midden tot eind 2015 gerealiseerd en om onder één naam te opereren, wordt de zaak omgedoopt tot DrankenBoutique.nl.
 
Er is geen verschil meer tussen online en store. Alle prijzen en services zijn gelijk, zowel online als in de store. Door heel nauw samen te werken met leveranciers, kunnen we wel stellen dat we marktleider zijn in het luxe segment. Dit heeft te maken met de relaties die we door de jaren hebben opgebouwd, maar ook de prestaties die we tot nu toe hebben geleverd.
 
Daarom ben ik erg trots op de relaties die we vandaag de dag hebben opgebouwd en hoop ik u ook snel te verwelkomen als relatie van DrankenBoutique.nl.


Proost,
Jayant Kalika